Recenzie TV: ‘Ballers’, sezonul 2

Ballers Sezonul 2 HBO
Curtesy of HBO

Popular pe Variety

Așteptarea pentru un serial de televiziune care intră în al doilea sezon nu este diferită de cea a unui atlet care iese din anul de debutant: Există o așteptare rezonabilă a unui fel de progres, acum că a trecut suficient timp pentru ca lucrurile să fi fost rezolvate. Ceea ce face cu atât mai dezamăgitor faptul că un serial plasat în lumea fotbalului profesionist, „Ballers” de la HBO, nu pare să-și fi ridicat nivelul de joc în cea de-a doua ediție.

Problema care persistă este una care afectează multe echipe: indiferent cât de bun este un jucător de franciză, este dificil să câștigi fără cel puțin o anumită forță în distribuția de susținere. Din nefericire, „Ballers” se sprijină aproape în întregime pe umerii muntoși ai atracției de pe lista A, Dwayne Johnson.

Este ciudat, având în vedere că HBO știe prea bine câtă putere au comediile sale de pe băncile adânci, de la ansamblurile de la „Veep” la „Silicon Valley”. Ultima comedie pe care Stephen Levinson, creatorul „Ballers”, a parcat-o la HBO, „Entourage”, s-ar putea să nu se ridice la nivelul noii generații de jumătăți de oră a canalului, dar acel serial a înțeles cât de important este să presari personaje memorabile chiar și în roluri minore.

Dar, așa cum s-a întâmplat și în primul sezon, există o tragere notabilă în poveste în fiecare moment pe care „Ballers” îl petrece departe de protagonistul Spencer Strasmore (Johnson), un fost jucător de linie din NFL care aduce același spirit competitiv care l-a făcut să aibă succes pe teren în a doua sa carieră de consilier financiar pentru jucătorii de fotbal. Poate că este prea motivat, după cum sugerează cel de-al doilea sezon: Strasmore se află într-o dispută cu cel mai important om din noua sa afacere (noul actor obișnuit al serialului, Andy Garcia) după ce i-a furat unul dintre clienți. O încăierare cu acel client îl lasă, de asemenea, pe Strasmore cu o rană gravă la șold, pe care începe să se automedicheze abuzând de analgezice pe bază de rețetă decât să obțină intervenția chirurgicală de care are nevoie.

Dacă acest lucru sună familiar pentru cei care au văzut primul sezon al serialului „Ballers”, este pentru că Johnson a petrecut o mare parte din acele episoade luând pastile de teamă că a suferit leziuni pe termen lung în urma prea multor traumatisme cerebrale din timpul când juca, pentru ca în cele din urmă să primească un certificat de sănătate curat de la neurologul său. Deși este o notă drăguță într-un serial care merită puncte pentru autenticitate faptul că o vedetă retrasă din NFL s-ar confrunta cu o mulțime de probleme de sănătate, povestea se desfășoară într-un ritm destul de repetitiv față de cel din sezonul de debut al „Ballers'”.

Dacă toate aceste intrigi nu sună în mod deosebit ca o lovitură de genunchi, asta se datorează faptului că serialul se află de fapt la granița dintre comedie și dramă mai mult decât majoritatea jumătăților de oră de la HBO. O mare parte din merite pentru acest act de echilibru ar trebui să îi revină, de asemenea, lui Johnson, care se descurcă bine în ambele moduri. Rolul pare la fel de potrivit pentru el ca și gama incredibilă de costume puternice pe care le poartă în fiecare episod, ansambluri care merită propria lor pagină Pinterest.

Levinson face din „Ballers” un deliciu vizual la fel de mult ca în descrierea modei de lux, a arhitecturii și a vieții de noapte din Miami, așa cum a făcut-o pentru „Entourage” în Los Angeles. Dar toată frumusețea ochilor din lume nu poate compensa faptul că serialul este prea dependent de Johnson.

În rolul partenerului antic al lui Strasmore, Joe Krutel, lui Rob Corddry nu i se dă suficient de mult de făcut în afară de a glumi ingenios cu Johnson. El ar trebui să fie cel care fură scenele din „Ballers”, asemănător lui Jeremy Piven din „Entourage”, dar abia dacă are parte de propriile povești în sezonul 2.

Nu este singurul; timpul de ecran fără Johnson pare să fi fost împărțit fără discernământ între un grup de personaje care pur și simplu nu se înregistrează. Deși mai grizonată și cu voce mai gravă ca niciodată, Garcia este neremarcabilă. Omar Miller, Troy Garity, Dulé Hill și Donovan W. Carter, care se întorc în serial, sunt trimiși de la o poveste de serie B uitabilă la alta. London Brown, care a fost cel puțin o folie bună pentru Johnson în primul sezon în calitate de aghiotant cu probleme al unuia dintre clienții vedetă ai lui Strasmore, continuă să aibă parte de mult timp pe ecran, chiar dacă rezolvarea problemei lor îl face mult mai puțin convingător.

Și ceea ce ar trebui să fie un vehicul de lansare pentru John David Washington, care are aspectul și farmecul tatălui său legendar Denzel, în rolul unui receptor talentat, dar imprevizibil din punct de vedere emoțional, pur și simplu nu este, deși el poate fi singurul exemplu de personaj care pare mai interesant în cel de-al doilea sezon. Luptele sale plictisitoare în relații au fost schimbate cu o poveste mai convingătoare despre faptul că este curtat de diverse echipe în cadrul agenției libere, surprinzând frumos absurditatea modului în care sportul profesionist exagerează în mod excesiv în recrutarea de atleți.

Și în ceea ce privește personajele feminine din „Ballers”, nici măcar nu sunt suficiente acolo pentru a fi criticate.

„Ballers” ar trebui să fie genul de serial în care spectatorii vin pentru Johnson, dar rămân pentru cel puțin un personaj dintr-un sortiment hilar de opțiuni. Dar singurul care se apropie de a se califica este Corddry.

Dacă se va întâmpla un al treilea sezon, HBO ar putea dori să ia exemplu de la „It’s Always Sunny in Philadelphia” și să aducă un înlocuitor la jumătatea cursei, așa cum a făcut serialul FX cu Danny DeVito. O sugestie: găsiți o modalitate de a scrie mai mult pentru Christopher McDonald, care joacă rolul unui proprietar de echipă șmecher. El merită mai mult decât cele 60 de secunde pe care le primește în primele cinci episoade ale sezonului.

Gândiți-vă la „Ballers” ca la o echipă de 0,500 în clasamentul comediei TV, ceea ce nu înseamnă că este un serial rău. Dimpotrivă, ceea ce este frustrant este modul în care pare să fie la doar un jucător nou sau doi departe de un record câștigător.

.