Recenzie de concert: Beck iese învingător într-un spectacol de început de petrecere la Hollywood Bowl

Chris Willman

Într-un spectacol care a evitat înregistrările sale melodioase în favoarea unei distracții în stil „Mellow Gold”, Beck a pozat ca un erou la chitară, și-a amintit despre L.A. record stores, a făcut un cover din Prince și a cântat cu o trupă locală de gospel.

Prima dată când l-am văzut pe Beck în concert, înainte ca „Mellow Gold” să îl facă o vedetă, într-un club mic, demult dispărut, pe o secțiune dubioasă a Pico Blvd, a purtat o cască de Stormtrooper pentru cea mai mare parte a spectacolului său. A parcurs un drum lung, baby, cum se spune. Oricine l-ar fi urmărit în concertele sale avant-folkster de la începutul anilor ’90 din L.A. nu și-ar fi imaginat artistul extrem de populist și plăcut oamenilor care a fost capul de afiș al unui Hollywood Bowl plin vineri. Poate că și latura sa de agitator din show-biz este un pic o mască, dar este una pe care o poartă bine.

Beck este la doar câteva concerte distanță de mai bine de un an de turnee în spatele albumului „Colors”, un album care se apropie de prima sa aniversare. „Colors” este sunetul lui Beck care se distrează într-un mod în care, probabil, nu a mai înregistrat din anii ’90 încoace, iar tenorul spectacolului de 100 de minute a fost cu siguranță stabilit de cele cinci melodii interpretate din acest album, împreună cu doze sănătoase de „Odelay” și „Midnite Vultures”, la fel de prietenoase cu petrecăreții. El a dat un strigăt către „cea mai incredibilă energie pozitivă care vine în mod constant de la publicul de pretutindeni, și chiar am vrut să fac un disc care să încapsuleze această energie și să o pun pe un disc. Cred că acest disc are mai mult un sentiment pozitiv. Unele dintre celelalte înregistrări ale mele sunt un pic mai… introspective”. (Este mai optimist decât „Sea Change”? Crezi?) „Dar chiar am încercat să canalizez ceea ce am primit de la tine în toți acești ani.”

Este un alt mod de a spune: Mă simt foarte prietenos cu publicul în acest moment. Și s-a văzut, într-un spectacol în care i-a adus un omagiu prelungit lui Prince, pentru început… chiar dacă, în cazul lui, un omagiu lui Prince presupune mai ales partea acustică solo a spectacolului. A lăsat restul orchestrei sale să plece în timp ce el a scos acustica pentru un „slow jam”, „Debra”, a cărui glumă clasică este că premisa centrală este că falsetul lui Prince merge la Glendale. (Cântecul a fost re-popularizat anul trecut de „Baby Driver”, de Edgar Wright, care a regizat un videoclip recent al lui Beck și a fost prezent la Bowl). De aici, a trecut la un cântec al mulțimii cu „Raspberry Beret”, amintindu-și de momentul în care a asistat la un concert al lui Prince în sala de spectacole, în care interpretul a făcut un salt în fugă pe un pian și a aterizat într-o postură de come-hither. Pentru a încununa omagiul epic, trupa s-a reunit cu Beck pentru „Nicotine & Gravy”, un funk-rocker cu inginerie inversă pentru a suna mai mult ca „Kiss” decât „Kiss”.”

Popular la Variety

Spectacolul nu a fost altfel plin de cover-uri până aproape de final, când Beck a precedat „Where It’s At” cu un fragment din „Strawberry Fields” și apoi a făcut un lung segment de prezentare a trupei care s-a transformat într-un medley cu „Good Times” de la Chic, „Miss You” de la Stones, „Blue Monday” de la New Order și „Once in a Lifetime” de la Talking Heads.” Să spunem că toate acestea au mers ca pe roate ar însemna să nu acordăm suficient credit nici bandelor, nici busterilor, deoarece au venit la sfârșitul unui spectacol în care Beck a dansat, s-a târât, a luat poziții de chitară cu gâtul în aer și a făcut aproape la fel de multe schimbări de costume ca Shania – bine, poate doar schimbări de jachetă. El chiar i-a întrebat pe cei 17.000 de oameni dacă vor să rămână treji toată noaptea (înainte, firește, de „Up All Night”) și a amenințat că va încălca stingerea. S-ar putea să vă întrebați dacă înainte de 1994 Beck ar fi luat în derâdere toată această ingratitudine arena-rock, dar catalogul său de cântece inteligente și amuzante și bunăvoința pe care a construit-o în jurul său o suportă în mod necontenit.

Au existat și clinciuri la alte faze mai puțin petrecărețe ale carierei sale, deși Depressing Beck – care reprezintă aproximativ jumătate din opera sa, aproape la fiecare alt album – a fost mai degrabă sub-reprezentat în mod intenționat, cu doar o versiune acustică de grup a piesei „Lost Cause” pentru a reprezenta numeroasele albume care sunt, spre deosebire de „Mellow Gold”, moi.

Nostalgia pentru rădăcinile sale din NELA a scos la iveală câteva momente care nu se regăsesc în altă parte a turneului, cum ar fi atunci când a vorbit despre perioada petrecută în Silverlake (pentru care va fi pentru totdeauna băiatul de afiș, indiferent unde se mută), în conjuncție cu acceptarea unei cereri pentru un cântec despre o clădire de apartamente nefericită de acolo, „Truckdrivin’ Neighbors” (la care a renunțat după un vers și un refren). Un strigăt din partea publicului către Rockaway Records din Silverlake l-a determinat pe Beck să își amintească despre Aron’s și Rene’s All Ears de pe Melrose, iar apoi să meargă pe Vine Street pentru o apariție în magazin a trupei X la un Music Plus, nu pentru a obține un autograf, ci doar „pentru a se uita în vitrină”. Ei existau. Erau reali.”

Cea mai unică parte a spectacolului din L.A. a fost, totuși, o apariție a profesorului de muzică din L.A. și a maestrului de gospel Fred Martin și a corului său Levite Camp. Aceștia i s-au alăturat lui Beck pentru piesa rar cântată „Fourteen Rivers Fourteen Floods” și pentru o melodie gospel de bună credință pe care au preluat conducerea, „Like a Ship (Without a Sail)”. De asemenea, i s-au alăturat mai târziu pentru a adăuga un pic de gravitate reală la „One Foot in the Grave”. Cu tot spiritul său de sărbătoare și toată fizicalitatea de pe scenă, Beck zâmbește foarte rar, veți observa. Ascultându-le pe cântărețele de gospel, a izbucnit într-un zâmbet pe care îl puteai vedea de pe bănci.

Jumătatea de „Coors” pe care a inclus-o în set a făcut o lipire destul de bună, deși rămâne un album oarecum ciudat în catalogul său. Este un disc incontestabil amuzant, chiar dacă colaborarea cu producătorul de succes Greg Kurstin s-a simțit ca și cum ar fi încercat să șlefuiască unele dintre marginile aspre sau idiosincratice ale lui Beck și să-l plaseze într-un mediu sonor mai ermetic pentru a veni cu ceva mai palat la copii – un fel de MGMT-meets-Phoenix sound. Dar cu versuri precum „Standing on the lawn doin’ jiu jitsu/Girl in a bikini with the Lamborghini shih tzzu”, nu este ca și cum Beck ar fi încetat să mai fie Beck – asta este cu siguranță opera puștiului cu mască de Stormtrooper de pe Pico – iar sunetul de trap al acelei piese anume, „Wow”, a sunat mai impresionant interpretat de trupa live inatacabilă a lui Beck.

Alte numere inedite au ieșit și mai bine: Beck a încurajat pogoingul în groapa din sala în picioare pentru „I’m So Free” și a câștigat-o prin faptul că a fost stâlpii săritori un mare imn pierdut al lui Weezer. „Dear Life” i-a oferit chitaristului Jason Falkner un excelent lead rock de replicat, iar claviaturistului Roger Manning șansa de a plăti niște „Lady Madonna” la pian. (Cu cei doi pe scenă, acest turneu ar fi cel mai apropiat lucru de o reuniune a celor de la Jellyfish pe care îl vom avea, dacă nu ar suna atât de des ca o reuniune duplicitară a celor de la Chic.)

Istoria ar indica faptul că, acum că a scăpat de toate aceste distracții de masă, Beck se va întoarce la ceva mai ruminativ ca următoarea sa mișcare. Dar, urmărind acest spectacol, nu puteai să nu speri că va rămâne în acest mod bummer-tonic încă puțin timp. El es un ganador, baby, și ne-ar prinde bine tot ce putem obține de la o trupă la fel de bună ca cea pe care a adunat-o.

În deschiderea spectacolului a cântat sărbătorita Annie Clark, alias St. Vincent, alias încă un alt nume de botez pentru această ocazie, St. Vicious. Acesta este numele pe care și-l ia în modul DJ, așa că nu am văzut prea multe din ea în afară de bretonul ei, în timp ce s-a aplecat asupra a două platane și fără microfon – venind cu un mix care a inclus totul, de la „The Revolution Will Not Be Televised” a lui Gil Scot-Heron la „Fast as You Can” a lui Fiona Apple. (Clark nu a rămas prin preajmă pentru a sufla în lumânări atunci când Beck a pus mulțimea să-i cânte „La mulți ani” în timpul setului său, dar rămâne în L.A.; tocmai a anunțat un spectacol pop-up cu pian solo al lui St. Vincent la Belasco marțea aceasta.)

.