Anacortes Hiking – Find a Favorite Fidalgo Island Hike

anacortes_hikingTrasy v Anacortes se klikatí přes 2 800 akrů lesů, luk, mokřadů a jezer a nabízejí nádherné výhledy na lesy a moře. Díky více než 50 mil dlouhým stezkám pro různá použití si snadno vyberete trasu, kterou chcete prozkoumat, a najdete si svůj oblíbený výlet na ostrov Fidalgo.

Stezka Tommyho Thompsona začíná na 11. avenue a Q Avenue poblíž přístavu Anacortes a vede po staré trase železnice Burlington Northern Railway v délce 3,3 mil. Většina stezky obepíná pobřeží a nabízí vynikající výhledy na Kaskádové pohoří a horu Mount Baker. Je zpevněná a poměrně rovná, což ji činí oblíbenou pro pěší i cyklisty. Jihovýchodní část přechází přes železniční estakádu nad zálivem Fidalgo, což mnozí považují za vrchol stezky. Na trase jsou přístupová místa, stanice pro psy a toalety.

V oblasti jezera Cranberry Lake Area se nachází několik stezek. Hlavní stezka vede po smyčce dlouhé 1,5 míle kolem jezera Little Cranberry Lake s různými odbočkami, které turisty vedou po různých trasách a do okolí, jako je Rock Ridge, odkud je vynikající výhled na ostrovy San Juan. Na jižním konci jezera stezka pokračuje kolem rybníků Little Beaver Pond, Big Beaver Pond a Mitten Pond. Stezka je z větší části nenáročná, ale v některých částech může být blátivá a členitá. Nejoblíbenější přístupová místa jsou u silnice Cranberry Lake Road, kde je malé parkoviště a snadno přístupná vyhlídková plocha na jezero, a u silnice A Ave. s velkým parkovištěm podél silnice.

anacortes_heart_lakeStezka Heart Lake Trail je dlouhá 2,86 km a téměř kompletně obchází jezero cedrovými a hemlockovými lesy s kapsami výhledů na jezero. Stezka je nenáročná a jezero je oblíbeným místem pro rybaření, jízdu na kajaku a rodiny s dětmi. O víkendech jsou slyšet hlasy nadšených dětí, které objevují zázraky přírody. K jezeru je několik přístupových míst, ale velké štěrkové parkoviště u silnice Heart Lake Road nabízí dostatek parkovacích míst, toalety a přístup na pláž.

S jezerem Heart Lake sousedí systém stezek Whistle Lake Trail. Jedná se o největší systém stezek v Anacortes Community Forest Lands a ti, kteří touží po delší túře, se mohou vydat po stezkách od jezera Heart Lake k jezeru Whistle Lake nebo naopak. V blízkosti jezera Heart Lake se nacházejí dva nejvyšší body v Anacortes: Podél silnice Heart Lake Road jsou odpočívadla, ale nejlepší je zaparkovat na štěrkovém parkovišti u úpatí hory Eire, odkud vede na vrchol zpevněná cesta. Pro ty, kteří chtějí začít túru u jezera Whistle Lake, je přístup na východní straně ostrova ze silnice Whistle Lake Terrace Road. Tam stezka dlouhá 3,7 km vede kolem bažin, zalesněných lesů, jezera, které je v létě dostatečně teplé na koupání, a skalních výchozů.

Ship Harbor Interpretive Preserve Trail hugs 2000 ft. of Ship Harbor’s sandy beach shoreline. Jsou zde interpretační plošiny a lavičky, na kterých můžete rozjímat nad výhledem na trajekt, ptáky a ostrovy. Částí mokřadů a obvodem sladkovodních mokřadů o rozloze 25 akrů vede návštěvníky promenáda dokončená v roce 2013. Jeďte na západ po silnici Hwy. 20, dokud se neobjeví Ship Harbor, pak odbočte doprava na Ship Harbor Boulevard, zahněte doleva a klikatě sjeďte do slepé ulice vedle kanálu Guemes Channel.

V téže slepé ulici se nachází stezka Guemes Channel Trail, která se nakonec napojí na centrum Anacortes a stezku Tommyho Thompsona. Nejnovější úsek stezky byl otevřen v květnu 2015 a sahá až k Illinois Avenue. Stezka je zpevněná a kopíruje staré železniční koryto podél kanálu Guemes Channel.

Washington Park se nachází na západním cípu ostrova Fidalgo a má několik stezek, které vedou přes 220 akrů lesa k úchvatným výhledům na Olympijské hory a ostrovy San Juan. Na Juniper Point na jihozápadním cípu se nachází lavička a v kanálu Burrows Bay lze často pozorovat surfující sviňuchy. Mějte na paměti, že některé části stezek jsou strmé a s kořeny. Chcete-li si užít zpevněnou, ale kopcovitou procházku, vydejte se na okruh dlouhý 2,25 míle, který se vine parkem. Green Point, travnatá plocha na severozápadním cípu, je snadno přístupná ze zpevněné cesty a je dobrým místem pro pozorování činnosti lodí nebo lezení po pobřežních skalách poblíž pláže West Beach. Pokračujte po silnici Hwy. 20 kolem trajektu, dále po Sunset Ave. až k velkému parkovišti na konci. Je zde také přístup na pláž, toalety a dětské hřiště.

Sharpe Park and Montgomery-Duban Headlands Trail je okruh dlouhý 2,6 míle s drsnou turistikou přes největší nezastavěné a soukromé nábřeží na ostrově. Stezka prochází 110 akry bažin a lesů s velkými jedlemi a madroněmi a nabízí malebné vyhlídky na ostrov Lopez, poloostrov Olympic a 400 stop vysoké mysy vystupující z moře. Na stezku je pouze jeden přístup. Z dálnice Hwy. 20 odbočte vlevo na silnici Rosario Road a pokračujte po ní 1,7 km k odstavnému parkovišti na levé straně silnice.
Poznámka: Stezky v Anacortes Forest Land jsou číslované a není na ně potřeba průkaz. Mapy lze zakoupit ve městě Anacortes a v návštěvnickém informačním centru.

Rosario Head, Bowman Bay a Pass Lake jsou součástí státního parku Deception Pass a součástí Pacific Northwest Trail. V případě Rosario Head a Bowman Bay mohou stezky začínat a končit na obou místech. Délka závisí na tom, jak dlouhou túru chcete podniknout. Pro kratší túru se vydejte po stezce k Rosario Head, kolem vytesaného sloupu Panny z Deception Pass a kolem 0,3 míle dlouhé smyčky na skalnatém bodě s výhledem na Rosario Strait, Deception Island, Whidbey Island a Olympijské hory. Stezka vede po útesech a místy může být strmá, takže je důležité dávat pozor na malé děti a domácí zvířata. Urchin Rocks na jižním konci pláže je vhodným místem k prozkoumání přílivových tůní. Z dálnice Hwy. 20 odbočte vlevo na Rosario Road, poté vlevo na Cougar Cap Road a znovu vlevo na Rosario Beach Road. Ta vede k velkému parkovišti s piknikovými stoly a toaletami. Upozorňujeme, že tento park se v zimě zavírá. Kliknutím sem získáte mapu stezky v Deception Pass

anacortes_bowmanStezka v Bowman Bay je přístupná také z Hwy. 20. Odbočte vlevo na silnici Rosario Road, první odbočkou vlevo na silnici Bowman Bay Road a pokračujte po ní k velkému parkovišti s velkým travnatým polem a dětským hřištěm. Na delší túru se vydejte po Pacific Northwest Trail z Rosario Head až do Bowman Bay. V zátoce Bowman Bay se táhne mezi pobřežím a bažinami, nahoru po skalnatém útesu a pak dolů k malé pláži v zátoce Lottie Bay. Jedna cesta vede kolem Lottie Point a druhá kolem Lighthouse Point. Chcete-li se dostat na stezku Lighthouse Point, přejděte přes pláž v zátoce Lottie Bay a znovu se připojte na druhém konci. Tato část stezky nabízí nádherný výhled na Deception Pass, Canoe Pass a most Deception Pass Bridge. Stezka z Bowman Bay měří asi 2,6 míle a z Rosario Head je to asi 5 mil tam i zpět.

Parkoviště Pass Lake Trail je vidět z Hwy. 20 a nachází se téměř přímo naproti odbočce na Bowman Bay Road. Vydejte se po smyčce dlouhé 2,8 míle podél jezera Pass Lake a pak vzhůru kapradinami, salinami a jedlemi, kde dosahuje vrcholu, a pak se proplétá zpět dolů přes nedávno vytěžené dřevo. Prodlužte si trasu o jednu míli stezkou Ginnett Hill Trail na konci jezera k místu staré usedlosti. Toto jezero je určeno pouze pro muškaření a o víkendech se parkoviště může zaplnit.
Poznámka: Na všech místech parku Deception Pass je vyžadován Discovery Pass.