Cestovní průvodce | Itinerář pro první návštěvu Amsterdamu

Pozdravte Amsterdam! Musím říct, že je to trochu hořkosladké, když zveřejňuji svého posledního průvodce z našeho eurotripu. Zatímco v romantické Paříži a ospalých Bruggách jsme věděli, co můžeme očekávat, Amsterdam byl, přiznávám, jedinou destinací, kde jsme si předem nic moc nezjišťovali.

Růžový svetr

Cestovní průvodce První návštěva Amsterdamu Itinerář

Proč? No, už pátý den naší cesty jsem tušila, že se dostaví únava, a nechtěla jsem se cítit pod tlakem nabitého programu. Také jsem měla pocit, že je zbytečné vybočovat z plánování, protože 1) nebude existovat jazyková bariéra, pokud se rozhodneme na poslední chvíli potvrdit prohlídku nebo rezervaci večeře (anglicky se tu mluví běžně), a 2) počasí v Amsterdamu je pověstně bláznivé.

Domky u kanálu v Amsterdamu

Jak jsme se tam dostali?

Na začátek si řekneme podrobnosti o tom, jak jsme se vlastně do Amsterdamu dostali. Podobně jako při cestě z Paříže do Brugg jsme zvolili vlak a celý proces byl opravdu jednoduchý. Z Brugg jsme odjížděli místním vlakem do Antverp a odtud jsme na poslední úsek do Amsterdamu na hlavní nádraží přestoupili na vlak Thalys. Jízdenky na oba vlaky jsme si zakoupili večer předtím online – cesta trvala asi čtyři hodiny včetně čtyřicetiminutového mezipřistání v Antverpách. Po příjezdu do Amsterdamu jsme vlastně šli do našeho hotelu pěšky, protože byl tak blízko.

Dům u kanálu

Když jsme začali zkoumat možnosti ubytování, bylo to trochu zdrcující, protože v Amsterdamu je tolik možností. Chtěli jsme se ubytovat někde v centru s luxusním vybavením, ale zároveň s opravdovým šarmem a autenticitou. Po procházení portfolia Small Luxury Hotels of the World se mi podařilo zúžit hledání na ideální možnost: Canal House. Historický dům u kanálu ze sedmnáctého století přestavěný na luxusní hotel? Počítejte se mnou!

Vřele doporučuji podívat se na Small Luxury Hotels of the World, pokud jste příznivci ubytování v butikových hotelech. Mají sbírku 520 malých nezávisle vlastněných hotelů, které jsou jedinečnými skvosty a snaží se hostům poskytnout jedinečné zážitky nemožné ve větším mainstreamovém hotelu nebo resortu. Tohoto rozdílu jsme si všimli okamžitě, jakmile jsme vkročili do hotelu Canal House.

The Canal House Hotel Amsterdam

Díky centrální poloze hotelu Canal House ve čtvrti Jordaan jsme také mohli v podstatě kamkoli dojít. Opravdu jsme měli pocit, že jsme stále v centru města, a bylo snadné zaskočit dovnitř a ven, pokud jsme se potřebovali převléknout nebo si mezi poznáváním odpočinout.

Canal House Amsterdam

The Canal House měl jeden z nejšikovnějších interiérů a výzdob, jaké jsem kdy v hotelu viděl. Byl okouzlující, a přitom působil velmi teple a příjemně. Bylo zřejmé, jak velké úsilí bylo vynaloženo na zachování původních architektonických prvků a bohaté historie stavby. Kdykoli jsme vstoupili do dveří, měli jsme pocit, že se vracíme domů. Každé ráno jsme si v obývacím pokoji vychutnávali bezplatnou snídani a večer jsme si pak v lobby baru dávali lahodné koktejly a předkrmy.

The Canal House Hotel Amsterdam

Náš pokoj byl také šílený. Mluvím o oknech od podlahy ke stropu, velkém otevřeném uspořádání a koupelně hodné lázní s vybavením Green & Spring. Byl božský a tak těžko se s ním loučilo- zejména proto, že byl myslím větší než náš newyorský byt! Byla jsem ohromena tím, jak lehce si Canal House zachovává tak autentickou amsterdamskou estetiku, a přitom neobětuje žádný luxusní komfort. Náš pobyt jsme si zamilovali a určitě bychom se vrátili!

Den 1

Víte, že Nick a já nejsme moc na muzea, ale doslova každý, s kým jsme před cestou mluvili, nám řekl, že Muzeum Anny Frankové je nutnost. Nějakým způsobem se mi podařilo ulovit poslední dva volné lístky na náš první den tím, že jsem si je koupila dva týdny předem přes internet. Rozhodně si vstupenky pořiďte s předstihem, protože prý je téměř nemožné tam jít jako walk-in!

Domky u kanálu v Amsterdamu

Po ubytování v Domě u kanálu jsme docela uháněli ulicí (vděční za pět minut chůze!) do muzea, abychom stihli rezervovaný čas vstupu v 16:45 hodin. Venkovní čekací fronta se pohybovala rychle a při vstupu jsme dostali v podstatě vysílačku pro poslech nahraného zvuku v muzeu. Zpočátku jsme byli tak zmatení, protože jsme předpokládali, že prohlídka probíhá s průvodcem, ale ve skutečnosti si ji při poslechu audia děláte úplně sami. Nakonec se mi to velmi líbilo – muzeum díky tomu působilo mnohem intimněji a člověk se mohl pohybovat vlastním tempem. Nick i já jsme si muzeum užili a z prohlídky jsme odcházeli s #allthefeels. Rozhodně doporučuji jít!

Muzeum Anny Frankové v Amsterdamu

Jelikož jsme první polovinu dne strávili na cestě a nebyl čas na vydatný oběd, měli jsme při odchodu z muzea hlad. Rezervaci na večeři jsme měli až na 21:00, takže jsme se umyli zpátky v hotelu a dali si čerstvý hummus a crudite plus rundu lahodných koktejlů v lobby baru. Čas rychle ubíhal a než jsme se nadáli, byl čas vyrazit na večeři (jeli jsme Uberem!) do Cafe Bern. Doporučil nám ji kamarád a nezklamala nás. Cafe Bern je proslulé klasickým fondue a právě to jsme si dopřáli – samý krémový sýr, čerstvý chléb a svíčková. Atmosféra velmi veselá l a opět nás potěšilo, že restaurace byla plná místních- ne kolegů turistů 😛

Cafe Bern Amsterdam

Ok nemůžete mluvit o Amsterdamu, aniž byste nepřiznali čtvrť červených luceren… Možná vás to překvapí, ale já jsem byla opravdu zvědavá to vyzkoušet. Vždyť ve Spojených státech nic takového není. Po večeři jsme se tam asi hodinu procházeli (bylo to cestou zpátky do hotelu) a nejvíc mě zarazilo, jak normální to tam bylo. Vystavené dívky ve spodním prádle stojící ve výlohách lemovaných červeným světlem? Kavárny s marihuanou? Pro každého místního kolemjdoucího to byla jen další noc. Úplně divné!!! Omg, lidi, Nick se celou dobu hrozně styděl. Nevím, jestli mu bylo jen úzko, nebo to byly ochranitelské instinkty, ale bylo to vážně k popukání a roztomilé! Myslím, že byl prostě vyděšený z toho, že byl svědkem všeho toho šílenství a jeho sladká nevinná přítelkyně stála hned vedle něj 😛 Upřímně, procházet se a pozorovat lidi byl opravdu zážitek sám o sobě.

Amsterdamské kanály při západu slunce

Den 2

Probudili jsme se do předpovědi mraků a deště, takže bylo dobře, že jsme si neplánovali aktivity na celý den. První, co jsme udělali, bylo, že jsme zamířili rovnou do Gs Really Nice Place na brunch. Tohle místo jsem měla v záložkách speciálně kvůli rozsáhlé nabídce Bloody Mary (můj oblíbený koktejl) a podle očekávání pro mě bylo tak těžké si ho objednat. Nakonec jsem si vybrala Bloody Cartel – twist klasického mary s limetkou, chilli a mezcalem. Nick si dal „Manmosu“ 😛

Gs Really Nice Place Amsterdam

Po tom, co jsme se nasytili brunchem, jsme se trochu prošli po čtvrti Jordaan a pak jsme se zastavili na tolik potřebnou kávu v Cafe Winkel. Kdybychom nebyli tak najedení z brunche, určitě bychom si objednali epický jablečný koláč. Prý je v Amsterdamu vyhlášený!

Amsterdamská hodinová věž

Následujících několik hodin jsme strávili prohlídkou čtvrtí Canal Ring a Old Centre, kde jsme se zastavovali v buticích a kavárnách. Obvykle je nakupování to poslední, co chci při cestování dělat, ale v Amsterdamu bylo tolik jedinečných obchodů – zejména s bytovými dekoracemi a drobnostmi.

Domky u kanálu v Amsterdamu

Jedním z našich oblíbených, do kterého jsme zašli, byl The Otherist. Tento obchod byl tak zajímavý a strašidelný, a to myslím tím nejlichotivějším způsobem. Myslím, že jsem ještě nikdy nebyla uvnitř obchodu s tak eklektickým sortimentem bytových dekorací, taxidermií a náhodných drobností. Nakonec jsme si koupili tuhle opravdu parádní ručně vyráběnou ozdobnou zvířecí lebku odlitou z porcelánu se zuby ze 14karátového plátkového zlata. Jsem tím posedlá!

The Otherist AmsterdamThe Otherist Amsterdam

Dalším zábavným místem, které stojí za zmínku, je nákupní centrum Magna Plaza. Je trochu komerčnější a má několik obchodních řetězců, ale nachází se v nádherné historické budově pošty. Stojí za to se tam zastavit, i kdyby jen kvůli fotce! Rádi jsme také nahlédli do Muzea krav a Amsterdamského obchodu s kachnami – tak náhodně!

Magna Plaza Amsterdam

Amsterdamský obchod s kachnami
Amsterdamské muzeum krav

Po tom, co jsme se nasytili průzkumu, jsme se nakonec usadili na pozdně odpolední oběd v Lotti’s. Jídlo bylo opět moc dobré. S Nickem jsme si rozdělili hamburger a velkou přílohu zapečených makarónů se sýrem. Dali jsme si také super zábavné drinky – já jsem si objednala koktejl z mezcalu DIY (byla jsem na mezcalu) a Nick si dal nějaký báječný bourbonový nápoj, který se podával v měděném hruškovém poháru.

Lottis Restaurant Amsterdam

Nějak se nám podařilo perfektně načasovat oběd, takže jsme skončili zrovna ve chvíli, kdy jsme potřebovali vyrazit na naši rezervovanou prohlídku lodí po kanálech. V Amsterdamu existuje spousta společností, které nabízejí levné skupinové výlety lodí, ale my jsme se rozhodli, že tohle bude jediný výlet naší cesty, na který si opravdu připlatíme. Několik týdnů před naším výletem jsem požádala Canal House o doporučení soukromé prohlídky a nakonec nám nabídli, že nám vše potvrdí u Private Boat Tours – tak užitečné!

Amsterdam Private Canal Boat TourAmsterdam Private Canal Boat Tour

Protože se počasí celý den chovalo jako blázen (doslova se během hodiny měnilo z mraků na déšť, krupobití a slunce), byla jsem nervózní, že prohlídka nebude, ale měli jsme štěstí a bouřka se rozplynula, právě když jsme se při západu slunce nalodili. Dvě hodiny jsme se projížděli po krásných amsterdamských kanálech na historické salonní lodi zabalení do deky a popíjeli horké víno. na historické salonní lodi. Bylo to opravdu sladké a romantické, jen tak se tulit k Nickovi a obdivovat všechna ta světla. Dvouhodinová prohlídka rozhodně stála za těch 400 eur, které jsme zaplatili.

Soukromá prohlídka lodí po kanálech v Amsterdamu

Po umytí a převlečení v Domě u kanálu jsme jeli Uberem na večeři do Paskamer Wine Baru ve čtvrti De Pijp. Počasí se zhoršilo a začalo sněžit, takže jsme neměli šanci prozkoumat okolí, ale večeře byla fenomenální. Měli jsme upřímně největší štěstí na jídlo na celé naší cestě a jídlo v Paskameru byl skvělý způsob, jak zakončit (jak jsme si tehdy mysleli…) naši poslední noc v Amsterdamu.

Amsterdamské kanály

Den 3, 4 & 5

Ti z vás, kteří mě sledují na Instagramu, už vědí, že nás potkaly nešťastné potíže s letem při pokusu opustit Amsterdam. Původně jsme měli odletět v sobotu ráno, ale po mnoha chybách a zbytečných zrušeních ze strany naší letecké společnosti jsme se nakonec dostali domů až v úterý večer. Takže ano, nakonec jsme v Amsterdamu strávili tři noci navíc, které jsme neplánovali.

Nebudu teď rozebírat všechna negativa naší cesty domů (stále přemýšlím, jestli mám napsat samostatný příspěvek), ale mohu jen říct, že v Canal House byli velmi laskaví a ochotní. Když jsme na letišti zjistili, že nebudeme moci odletět podle plánu, tým hotelu nám rychle přeobjednal jiný pokoj a přivítal nás zpět, když jsme o několik dní později čekali na náš přesunutý let. Taková úleva!

Amsterdamská vánice

Jedinou světlou stránkou toho, že jsme uvízli, je to, že jsme si mohli Amsterdam užívat další dva dny a být svědky toho, jak město vypadá celé krásně zasněžené. Bylo nám řečeno, že to bylo nejhorší zimní počasí, jaké Amsterdam za posledních 10 let zažil… Já vím, že? Samozřejmě, že v době, kdy jsme tam byli, musela být obrovská sněhová bouře, i když musím přiznat, že fotografovat všechny domy na kanálech pokryté ledem a sněhem byl zážitek. Byli jsme omezeni v tom, co jsme mohli dělat, protože ani jeden z nás neměl s sebou sněhule a veřejná doprava byla uzavřena, ale vyzkoušeli jsme několik dalších restaurací a podívali se do několika obchodů, do kterých jsme se druhý den nedostali a které byly v pěší vzdálenosti ve čtvrti Canal Ring.

Vánoční výzdoba amsterdamského náměstí Dam

K obědu jsme si dali mňamózní pizzu v La Perla, k večeři tacos a margaritu v Mr Haz Tacobar a snažili se zapomenout na cestovní stres u piva v Cafe P96. Po procházce po historickém náměstí Dam uprostřed sněhové vánice jsme se zahřáli horkou čokoládou v restauraci Ree7. Pak jsme narazili na nejlákavější bytové dekorace a interiéry v Raw Materials – při prohlížení obchodu jsem si přála, abychom se stěhovali nebo přestavovali, protože tam bylo tolik věcí, které bych si ráda koupila! Také jsme si dali další úžasnou večeři v Restaurant Bleu.

Raw Materials Amsterdam

La Perla Amsterdam

Ree7 Cafe Amsterdam

Takže zkrátka: nakonec jsme se dostali domů. Aleluja! Tehdy to bylo frustrující, ale když se ohlédneme zpět, jsme vděční za dny navíc, které jsme měli v nádherném Amsterdamu. I přes nepředvídatelné počasí jsme si prohlídku města zamilovali. Každý, kdo ho navštíví, zaručeně najde úžasné jídlo, jedinečné obchody, přátelské lidi a krásnou architekturu. Určitě bychom sem rádi zavítali znovu, zejména až bude teplejší počasí a rozkvete listí!