TV recenze: ‚Ballers‘, Season 2

Ballers Season 2 HBO
Courtesy of HBO

Popular on Variety

Očekávání televizního seriálu, který vstupuje do své druhé sezóny, není nepodobné očekávání sportovce, který začíná svůj nováčkovský rok: Je tu důvodné očekávání určitého pokroku, když už uplynulo dost času na to, aby se vyřešily problémy. O to větší je zklamání, že seriál z prostředí profesionálního fotbalu, „Ballers“ od HBO, ve své druhé sezóně zřejmě nepozvedl úroveň své hry.

Přetrvávající problém je ten, který trápí mnoho týmů: bez ohledu na to, jak dobrý je franšízový hráč, je těžké vyhrávat bez alespoň trochu silného doprovodného týmu. Bohužel, „Ballers“ spočívá téměř výhradně na horských ramenou áčkové atrakce Dwayna Johnsona.

To je zvláštní vzhledem k tomu, že HBO až příliš dobře ví, jak velkou sílu její komedie čerpají z hlubokých lavic, od ansámblů ve „Veep“ až po „Silicon Valley“. Poslední komedie „Ballers“ tvůrce Stephena Levinsona zaparkovaná na HBO, „Entourage“, se sice nemůže měřit s novou generací půlhodinových seriálů tohoto kanálu, ale ten pochopil, jak důležité je nasypat zapamatovatelné postavy i do vedlejších rolí.

Ale stejně jako v první sezóně je v příběhu patrný průtah každou chvíli, kterou „Ballers“ stráví mimo hlavního hrdinu Spencera Strasmorea (Johnson), bývalého záložníka NFL, který si do své druhé kariéry finančního poradce fotbalistů přináší stejného soutěživého ducha, díky němuž uspěl na hřišti. Možná je až příliš cílevědomý, jak naznačuje druhá série: Strasmore se dostává do sporu se špičkou ve svém novém oboru (nový stálý člen seriálu Andy Garcia) poté, co přebral jednoho z jeho klientů. Rvačka s tímto klientem také způsobí, že Strasmore má vážné zranění kyčle, které si začne léčit sám zneužíváním léků proti bolesti na předpis, než aby podstoupil potřebnou operaci.

Pokud to zní povědomě těm, kteří viděli první sérii „Ballers“, je to proto, že Johnson strávil většinu těchto epizod na prášcích ve strachu, že utrpěl dlouhodobé poškození z příliš mnoha traumatických poranění mozku během svých hráčských dnů, aby nakonec dostal od svého neurologa čisté potvrzení o zdraví. V seriálu, který si zaslouží body za autenticitu, je sice hezké, že se vysloužilá hvězda NFL potýká se spoustou zdravotních problémů, ale děj se odehrává v docela opakujícím se rytmu nováčkovské sezóny „Ballers“.

Pokud vám všechny tyto zápletky nezní nijak zvlášť na koleni, je to proto, že seriál se ve skutečnosti pohybuje na hranici mezi komedií a dramatem více než většina půlhodin HBO. Velkou zásluhu na tomto balancování má také Johnson, který se v obou režimech dobře osvědčuje. Zdá se, že role je mu šitá na míru stejně jako neuvěřitelná škála siláckých obleků, které nosí v každé epizodě a které si zaslouží vlastní stránku na Pinterestu.

Levinson se v seriálu Ballers postaral o stejnou vizuální lahůdku v podobě zobrazení luxusní módy, architektury a nočního života v Miami jako v seriálu Entourage v Los Angeles. Ale veškerá okatá krása světa nemůže vynahradit přílišnou závislost seriálu na Johnsonovi.

Rob Corddry jako Strasmorův mravokárný parťák Joe Krutel nemá kromě vtipného škádlení s Johnsonem dost práce. Měl by být ozdobou „Ballers“, podobně jako Jeremy Piven v „Entourage“, ale ve druhé sezóně sotva dostane vlastní dějovou linii.

Není sám; zdá se, že čas na obrazovce bez Johnsona byl nevybíravě rozdělen mezi skupinu postav, které prostě nezaregistrujete. Garcia je sice sešlý a s drsným hlasem jako nikdy předtím, ale je nevýrazný. Vracející se stálice seriálu Omar Miller, Troy Garity, Dulé Hill a Donovan W. Carter jsou přehazováni z jednoho zapomenutelného béčkového příběhu do druhého. London Brown, který byl v první sezóně alespoň dobrým protipólem Johnsonovi jako problémový přívěšek jednoho z hvězdných Strasmorových klientů, dostává i nadále značný čas na obrazovce, přestože řešení jejich sporu ho činí mnohem méně přesvědčivým.

A to, co by mělo být průlomovou rolí pro Johna Davida Washingtona, který má vzhled a šarm svého legendárního otce Denzela, jako talentovaný, ale emocionálně nevyzpytatelný wide receiver, prostě není, přestože je snad jediným příkladem postavy, která se ve druhé sezóně zdá být zajímavější. Jeho nudné vztahové boje byly vyměněny za poutavější dějovou linii o tom, jak se o něj ucházejí různé týmy v rámci volných agentur, což pěkně vystihuje absurditu toho, jak přehnaně profesionální sport přehání s náborem sportovců.

A co se týče ženských postav „Ballers“, není jich tam ani tolik, aby se daly kritizovat.

„Ballers“ by měl být ten typ seriálu, do kterého diváci přijdou kvůli Johnsonovi, ale zůstanou kvůli alespoň jedné postavě z nějakého povedeného sortimentu možností. Ale jediná, která se tomu blíží, je Corddry.

Pokud dojde na třetí sérii, HBO by si možná měla vzít příklad ze seriálu „It’s Always Sunny in Philadelphia“ a přivést nějakého zprostředkovatele, jako to udělal seriál FX s Dannym DeVitem. Jeden návrh: najít způsob, jak napsat více pro Christophera McDonalda, který hraje úlisného majitele týmu. Zaslouží si víc než 60 vteřin, které dostane v prvních pěti epizodách sezóny.

Považujte „Ballers“ za tým, který je v žebříčku televizních komedií na 500. místě, což neznamená, že je to špatný seriál. Naopak, frustrující je, jak se zdá, že od vítězného rekordu ho dělí jen jeden nebo dva noví hráči.

.